Procedura de reclamații

Procedura de reclamații

Caietul de sarcini al vânzătorului: WESTWARD Trading s.r.o., Registrul Comerțului Judecătoriei Bratislava I, secția Sro, vl. nu. 61286/B. Sediul social: Seberíniho 5705/4B, 821 03 Bratislava – districtul orașului Ružinov, SR. ID companie: 45259186, ID TVA: 2022912111, ID TVA: SK2022912111. Director general: Peter Turčaník

Email: info@madeformen.sk 

Contact telefonic: +421918 477 851

Adresă de corespondență (operațiuni de magazin): Seberíniho 4/B, 821 03 Bratislava - districtul orașului Ružinov, Republica Slovacă.

Autoritate de supraveghere: Inspectoratul SOI pentru Regiunea Bratislava, Prievozská 32, P. O. BOX 5, 820 07, Bratislava, SR

1.

Această procedură de reclamație vine în urma și completează Termenii și Condițiile Generale, care guvernează vânzarea de bunuri prin intermediul magazinului online de pe site-ul web și descrie cooperarea dintre vânzător și cumpărător în ceea ce privește posibilele defecte ale bunurilor, aplicarea acestora și reclamațiile care decurg din acestea. Prevederile de mai sus nu se aplică cumpărătorului, care nu este consumator, ci o persoană care achiziționează bunuri în scopuri comerciale și nu pentru consumul personal al persoanelor fizice; răspunderea pentru defectele bunurilor în acest caz este guvernată de prevederile §422 și următoarele din Codul Comercial. Cumpărătorul este orice persoană fizică sau juridică care a finalizat și a trimis o comandă prin intermediul site-ului web al vânzătorului, a primit o notificare (prin e-mail) de primire a comenzii și a plătit prețul de achiziție. Cumpărătorul este, de asemenea, orice persoană care a plasat o comandă prin telefon sau prin trimiterea unui e-mail și a confirmat acceptarea ofertei de preț a vânzătorului prin e-mail și a confirmat, de asemenea, familiarizarea cu acești Termeni și Condiții Generale.

2.

Un consumator este o persoană fizică care, atunci când încheie și execută un contract de consum, nu acționează în cadrul activității sale comerciale, al locului de muncă sau al profesiei. În sensul acestor termeni și condiții, se precizează, de asemenea, că un consumator este o persoană fizică - un non-antreprenor. Modificarea Legii nr. 250/2007 Coll. privind protecția consumatorilor, în vigoare de la 01.05.2014 (Legea nr. 102/2014 Coll. privind protecția consumatorilor în vânzarea de bunuri sau prestarea de servicii pe baza unui contract la distanță sau a unui contract încheiat în afara spațiilor comerciale ale vânzătorului și privind modificarea anumitor legi), exclude din definiția consumatorului persoanele juridice care achiziționează produse sau utilizează servicii pentru uz personal sau pentru uzul membrilor gospodăriei lor. Un consumator nu este un client corporativ, adică un client care achiziționează bunuri pentru o companie (indică codul de identificare al companiei, codul de identificare TVA sau codul de identificare TVA la comandă). De asemenea, clienții corporativi nu au dreptul să returneze bunuri fără a invoca un motiv sau să se retragă din contract în termen de 14 zile. Relația dintre un astfel de client și vânzător nu este guvernată de Codul Civil, ci de Codul Comercial. Nici persoanele fizice care achiziționează bunuri pentru exercitarea profesiei lor nu sunt consumatori.

3.

Vânzătorul recomandă Cumpărătorului să se familiarizeze cu procedura de reclamații și cu termenii și condițiile generale înainte de a comanda bunurile. Prin comandarea bunurilor de la Vânzător, Cumpărătorul confirmă că este familiarizat cu conținutul procedurii de reclamații și al termenilor și condițiilor generale menționate anterior.

4.

Vânzătorul gestionează reclamațiile consumatorilor în conformitate cu reglementările legale ale Republicii Slovace, în special Legea nr. 250/2007 Coll., cu modificările ulterioare, Codul Civil al Republicii Slovace și reglementările legale aplicabile.

5.

Vânzătorul informează înainte de cumpărare despre răspunderea vânzătorului pentru defectele mărfurilor (conform articolelor 622 - 624 din Codul Civil), despre procedura de depunere și soluționare a reclamațiilor, nemulțumirilor și sugestiilor, despre locul unde se poate depune o reclamație, în special dacă locul de soluționare a reclamației este diferit de sediul social al afacerii sau unității dumneavoastră, precum și despre efectuarea reparațiilor în garanție (service autorizate etc.).

6.

Vânzătorul emite o chitanță de achiziție (factură) pentru fiecare articol achiziționat ca dovadă a achiziției. În cazul în care nu se emite un certificat de garanție separat, chitanța de achiziție relevantă (denumită în continuare „certificat de garanție”) servește drept certificat de garanție.

7.

Perioada de garanție pentru consumatori: Pentru toate bunurile achiziționate în temeiul dreptului civil, perioada de garanție este de 24 de luni în mod standard, în conformitate cu reglementările legale ale Republicii Slovace, cu excepția cazului în care reglementările legale ale Republicii Slovace prevăd o perioadă mai scurtă pentru anumite tipuri de bunuri. Dacă pe articolul vândut, pe ambalajul acestuia sau pe instrucțiunile atașate acestuia este indicată o perioadă de utilizare, perioada de garanție nu se va încheia înainte de expirarea acestei perioade. Perioada de garanție începe la data primirii bunurilor de către consumator. Vânzătorul poate prelungi perioada legală. Durata perioadei de garanție extinsă este întotdeauna indicată pe certificatul de garanție. Cu excepția cazului în care în certificatul de garanție este indicată o altă perioadă de garanție, se aplică perioada de 24 de luni. Perioada de garanție este formată din perioada legală (24 de luni) și, dacă este cazul, o perioadă prelungită.

 

În perioada legală de garanție, reclamațiile sunt guvernate de Codul Civil nr. 40/1964 Coll. § 619-627, ținând cont de această procedură de reclamații. (În cazul unei perioade prelungite, reclamațiile sunt guvernate exclusiv de această procedură.)

8.

Perioada de garanție pentru un articol folosit: Dacă este vorba de un articol folosit, cumpărătorul și vânzătorul pot conveni asupra unei perioade de garanție mai scurte, dar nu mai puțin de 12 luni. Pentru bunurile vândute la un preț mai mic din cauza unui defect sau a unei incompletitudini, garanția nu se aplică defectelor din cauza cărora s-a convenit prețul mai mic.

9.

Perioada de garanție pentru clienții corporativi: Pentru toate bunurile achiziționate de clienții corporativi, în baza unei relații de afaceri (în conformitate cu Codul Comercial), perioada de garanție denumită „garanție de calitate” este stabilită de către vânzător la 12 luni (în cuvinte: doisprezece luni). Drepturile cumpărătorului de răspundere pentru defectele bunurilor pentru care se aplică perioada de garanție vor expira dacă acestea nu sunt exercitate în perioada de garanție.

10.

Condiții de garanție: Vânzătorul este responsabil pentru asigurarea faptului că bunurile sunt de calitatea, cantitatea, măsura și greutatea specificate la momentul vânzării. Bunurile trebuie să fie lipsite de defecte și trebuie să respecte standardele tehnice aplicabile. Vânzătorul este responsabil pentru defectele pe care bunurile vândute le au la primirea de către cumpărător și pentru defectele care apar după primirea bunurilor în perioada de garanție.

11.

Excluderi de garanție:

  • Garanția nu se aplică defectelor cauzate de utilizarea necorespunzătoare a bunurilor sau din cauza forței majore, a dezastrelor naturale etc., nici daunelor rezultate din acestea.
  • Garanția nu se aplică defectelor cauzate de funcționare defectuoasă, manipulare neprofesionistă sau necorespunzătoare, utilizare și instalare care contravin manualului de utilizare.
  • Garanția nu acoperă nici daunele cauzate de:
    • deteriorarea mecanică a mărfurilor,
    • utilizarea mărfurilor în condiții necorespunzătoare,
    • mărfurile au fost deteriorate prin încărcare excesivă sau prin încălcarea condițiilor specificate în documentație sau a principiilor generale,
    • prin efectuarea de intervenții necalificate sau modificarea parametrilor.
  • De asemenea, nu este posibilă revendicarea bunurilor din același motiv pentru care a fost redus prețul acestora.

12.

Perioada de la exercitarea dreptului de răspundere pentru defecte până la momentul în care cumpărătorul a fost obligat să preia articolul nu este inclusă în perioada de garanție. În cazul unui schimb de bunuri, perioada de garanție începe din nou din momentul preluării noilor bunuri. Dacă vânzătorul oferă clientului bunuri suplimentare cadou odată cu bunurile vândute la achiziționarea acestora, clientul decide dacă acceptă sau nu cadoul oferit. Cu toate acestea, cadoul nu este bunul vândut, prin urmare, vânzătorul nu este răspunzător pentru niciun defect. Dacă clientul are dreptul de a se retrage din contractul de vânzare-cumpărare (rambursare), clientul este obligat să returneze vânzătorului tot ce a primit, adică și bunurile primite cadou.

13.

Consumatorul poate depune o reclamație la oricare dintre punctele de vânzare ale vânzătorului unde se pot accepta reclamații cu privire la produsele vândute sau serviciile prestate, sau la o persoană desemnată care este obligată să se ocupe de reclamație. Dacă natura produsului permite acest lucru, consumatorul va preda produsul vânzătorului (persoana desemnată) în momentul depunerii reclamației. Dacă natura produsului nu permite livrarea produsului către vânzător (persoana desemnată), consumatorul poate, în momentul depunerii reclamației, să solicite remedierea defectului la locația unde se află produsul sau să convină cu vânzătorul (persoana desemnată) asupra metodei de transport a produsului.

O plângere poate fi depusă:

  • personal la adresa: Seberíniho 4/B, 821 03 Bratislava – districtul Ružinov, Republica Slovacă. (este necesar să se dovedească faptul că produsul a fost achiziționat de la vânzător și că este încă în garanție. Legea nu prevede cu ce document trebuie dovedit acest lucru. Vânzătorul recomandă, de exemplu, o dovadă de achiziție sau un certificat de garanție).
  • prin poștă la adresa: Seberíniho 4/B, 821 03 Bratislava – districtul Ružinov, Republica Slovacă. (este necesar să se dovedească faptul că produsul a fost achiziționat de la vânzător și că este încă în garanție. Legea nu prevede cu ce document trebuie dovedit acest lucru. Vânzătorul recomandă, de exemplu, o dovadă de achiziție sau un certificat de garanție).

14.

Înainte de a depune o reclamație, se recomandă (dar nu se impune) ca vânzătorul să contacteze cumpărătorul prin telefon sau e-mail, care îl va informa din nou despre toate cerințele esențiale ale reclamației, posibilitățile de depunere a unei reclamații și procedura de soluționare a reclamației:

Email: info@madeformen.sk  

Contact telefonic: +421918 477 851

15.

Vânzătorul informează prin prezenta cumpărătorul că, în cazul unei reclamații, este posibil să utilizeze formularul de reclamație disponibil pe site-ul vânzătorului. Pentru ca respectivul consumator să poată depune o reclamație cu privire la un defect al produsului achiziționat, este suficient să demonstreze că produsul a fost achiziționat de la un anumit vânzător și că acesta este încă în garanție. Legea nu prevede cu ce document trebuie dovedit acest lucru. Codul Civil prevede (Secțiunea 620) că, dacă natura problemei permite, este suficientă emiterea unei dovezi de cumpărare în locul unui certificat de garanție, însă, la cererea cumpărătorului, vânzătorul este obligat să furnizeze o garanție scrisă (certificat de garanție). Din cele de mai sus rezultă că, dacă vânzătorul nu furnizează alte informații (mai detaliate) despre produs decât cele de pe dovada de cumpărare și nici nu oferă o garanție mai lungă decât cea prevăzută de lege, solicitarea unei dovezi de cumpărare și a unui certificat de garanție la depunerea unei reclamații cu privire la un defect al produsului este în unele cazuri duplicată - în cazul în care garanția este aplicată la vânzător - nu și în serviciul de garanție. Dacă consumatorul își exercită dreptul de a repara defectul sau de a schimba produsul defect cu unul nedefectos, nu este necesară o dovadă a achiziției de la ERP. Vânzătorul nu poate refuza să accepte o reclamație din partea consumatorului dacă acesta poate dovedi că produsul defect a fost achiziționat de la vânzător și se află în perioada de garanție.

16.

Perioada de garanție în timpul soluționării reclamațiilor: perioada de garanție nu expiră în perioada de soluționare a reclamațiilor. După soluționarea unei reclamații justificate, perioada de garanție se prelungește cu durata reclamației. În cazul unei reclamații nejustificate, perioada de garanție nu se prelungește. Dacă reclamația a fost soluționată prin schimb, orice reclamație ulterioară este considerată prima reclamație privind bunurile.

17.

Garanție pentru articolul înlocuit: o nouă perioadă de garanție se aplică de la data primirii noului articol.

18.

Informații despre plângere:

  • Dacă defectul este remediabil, consumatorul are dreptul la remedierea acestuia gratuit, în timp util și în mod corespunzător. Vânzătorul este obligat să remedieze defectul fără întârzieri nejustificate.
  • În loc să remedieze defectul, consumatorul poate solicita înlocuirea articolului sau, dacă defectul privește doar o parte a articolului, înlocuirea piesei respective, dacă acest lucru nu generează costuri nerezonabile pentru vânzător, având în vedere prețul bunurilor sau gravitatea defectului.
  • Vânzătorul poate oricând înlocui un articol defect cu unul nedefectos în loc să remedieze defectul, dacă acest lucru nu cauzează dificultăți serioase cumpărătorului.
  • Dacă defectul este unul care nu poate fi înlăturat și împiedică utilizarea corectă a produsului ca și cum ar fi un produs fără defecte, consumatorul are dreptul de a schimba produsul sau are dreptul de a se retrage din contract.
  • Aceleași drepturi aparțin consumatorului dacă defectele sunt remediabile, dar consumatorul nu poate utiliza articolul în mod corespunzător din cauza reapariției defectului după reparare sau din cauza unui număr mare de defecte.
  • Dacă există alte defecte iremediabile, consumatorul are dreptul la o reducere rezonabilă a prețului articolului.
  • Dacă articolul vândut la un preț mai mic sau un articol folosit prezintă un defect pentru care vânzătorul este responsabil, consumatorul are dreptul la o reducere corespunzătoare în locul dreptului de a schimba articolul. Dacă este vorba de un defect iremediabil care nu împiedică utilizarea corectă a bunurilor, consumatorul are dreptul la o reducere corespunzătoare la prețul produsului.
  • Dacă consumatorul are dreptul de a schimba bunurile sau dreptul de a se retrage din contract (rambursare), cumpărătorului îi revine dreptul de a exercita care dintre aceste drepturi. Cu toate acestea, odată ce a ales unul dintre aceste drepturi, nu își poate schimba unilateral această alegere.
  • În cazul în care consumatorul depune o reclamație, vânzătorul sau un angajat autorizat de acesta sau o persoană desemnată de acesta este obligat să informeze consumatorul cu privire la drepturile sale, așa cum sunt menționate mai sus.

19.

Determinarea metodei de gestionare a reclamației: Pe baza deciziei consumatorului privind drepturile pe care le exercită, vânzătorul este obligat să stabilească metoda de gestionare a reclamației:

  • imediat,
  • în cazuri complexe, în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la data depunerii reclamației
  • în cazuri justificate, în special dacă este necesară o evaluare tehnică complexă a stării bunurilor sau serviciului, în termen de cel mult 30 de zile de la data depunerii reclamației.

20.

În conformitate cu prevederile articolului 18, alineatul 4 din Legea privind protecția consumatorilor, vânzătorul este obligat să soluționeze reclamația în termen de 30 de zile calendaristice, indiferent de modul în care consumatorul a achiziționat bunurile.

21.

Se consideră soluționare a unei reclamații următoarele: Conform articolului 2, litera m) din Legea privind protecția consumatorilor, soluționarea unei reclamații înseamnă încetarea procedurii de reclamație prin predarea produsului reparat, înlocuirea produsului, rambursarea prețului de achiziție al produsului, plata unei reduceri corespunzătoare la prețul produsului, o cerere scrisă de preluare a executării sau refuzul justificat al acesteia. Conform articolului 122, alineatul 1 din Codul Civil, termenul stabilit în zile începe să curgă în ziua următoare evenimentului decisiv pentru începerea acestuia. După expirarea fără efect a termenului de soluționare a reclamației, consumatorul are dreptul de a se retrage din contractul de vânzare-cumpărare sau are dreptul de a schimba bunurile cu bunuri noi.

22.

Reclamație în termen de 12 luni de la achiziție: Dacă consumatorul a făcut o reclamație pentru bunuri în primele 12 luni de la achiziție, vânzătorul poate respinge reclamația numai pe baza unei evaluări profesionale; indiferent de rezultatul evaluării profesionale, consumatorul nu poate fi obligat să plătească costurile evaluării profesionale sau alte costuri legate de evaluarea profesională. Vânzătorul este obligat să furnizeze consumatorului o copie a evaluării profesionale care să justifice respingerea reclamației în termen de cel mult 14 zile de la data soluționării reclamației.

23.

Reclamație după 12 luni de la achiziție: Dacă consumatorul a depus o reclamație privind produsul după 12 luni și vânzătorul a respins-o, vânzătorul este obligat să precizeze în documentul de soluționare a reclamației cui poate trimite consumatorul produsul pentru expertiză (expert judiciar, persoană autorizată, persoană desemnată). Dacă expertiza este în favoarea consumatorului, consumatorul poate depune o nouă reclamație; o reclamație depusă din nou nu poate fi respinsă. Costurile expertizei, precum și toate celelalte costuri aferente suportate în mod rezonabil, vor fi suportate de către vânzător. Vânzătorul este obligat să ramburseze consumatorului, în termen de 14 zile de la data depunerii din nou a reclamației, toate costurile suportate pentru expertiză, precum și toate celelalte costuri aferente.

24.

Costurile expertizei: În cazul în care consumatorul trimite bunurile pentru expertiză unei persoane desemnate, costurile expertizei, precum și toate celelalte costuri aferente aferente, sunt întotdeauna suportate de către vânzător, adică pe întreaga perioadă de garanție, indiferent de rezultatul expertizei. Cu toate acestea, în cazul în care bunurile sunt trimise pentru expertiză unei alte persoane decât persoana desemnată, adică unui expert sau unei persoane autorizate, notificate sau acreditate, costurile expertizei, precum și toate celelalte costuri aferente aferente, sunt obligația vânzătorului de a rambursa consumatorul numai dacă expertiza dovedește răspunderea vânzătorului pentru defectul reclamat, în termen de 14 zile de la data reluării reclamației.

25

Evaluarea expertului trebuie să includă:

  • identificarea persoanei care efectuează expertiza,
  • identificarea precisă a produsului evaluat (de exemplu, numărul de serie sau de fabricație),
  • descrierea stării produsului,
  • rezultatul evaluării,
  • data expertizei.

26.

O evaluare de specialitate poate fi efectuată numai de către:

  • expert conform Legii nr. 382/2004 din Legea privind experții, interpreții și traducătorii.
  • persoană autorizată, notificată sau acreditată – conform articolului 11, articolului 1, articolului 2, articolului 1, litera f) și articolului 22, articolului 4 din Legea nr. 264/1999 și articolului 15 din Legea nr. 90/1998 din Legea nr. 90/1998 din Legea nr.
  • service autorizat (persoană autorizată de producător să efectueze reparații în garanție).

27.

Vânzătorul este obligat să emită o confirmare clientului atunci când depune o reclamație. Această confirmare este o copie a protocolului de reclamație. Pe lângă datele de contact ale vânzătorului și ale consumatorului, această confirmare trebuie să includă o descriere a defectului și dacă consumatorul solicită repararea, înlocuirea, retragerea din contract sau o reducere a prețului de achiziție, în funcție de natura defectului, precum și data depunerii reclamației. Dacă reclamația este formulată prin intermediul comunicării la distanță, de exemplu prin telefon, vânzătorul este obligat să transmită confirmarea reclamației consumatorului cât mai curând posibil, dar cel târziu împreună cu documentul privind soluționarea reclamației. Confirmarea reclamației nu trebuie transmisă dacă consumatorul are posibilitatea de a dovedi reclamația în alt mod, de exemplu prin e-mail. Vânzătorul este obligat să emită un document scris privind soluționarea reclamației în termen de cel mult 30 de zile de la data reclamației. Acest document scris este o copie a protocolului de reclamație cu căsuța de gestionare a reclamației completată, o scrisoare care conține o notificare scrisă privind gestionarea reclamației sau un mesaj SMS sau e-mail care conține informații despre gestionarea reclamației cu confirmarea scrisă a trimiterii acestuia.

28.

Cooperarea cumpărătorului: Consumatorul este obligat să ofere vânzătorului sau serviciului autorizat orice cooperare pentru a verifica existența defectului reclamat și pentru a-l elimina (inclusiv testarea sau demontarea corespunzătoare a bunurilor). De asemenea, consumatorul este obligat să livreze bunurile, atunci când formulează o reclamație, curate, într-un ambalaj corespunzător, în conformitate cu reglementările de igienă sau principiile generale de igienă, inclusiv toate piesele și accesoriile acestora, care permit o astfel de verificare și eliminare a defectului. Consumatorul este obligat să preia bunurile din garanție în termen de cel mult o lună de la notificarea efectuării acesteia.

29.

Nicio prevedere legală nu impune vânzătorului obligația de a furniza consumatorului bunuri de înlocuire în perioada de soluționare a reclamației.

30.

Reclamații în cazul unui client corporativ: în cazul unei reclamații din partea unui client corporativ (nu a unui consumator) - o astfel de relație nu este guvernată de Legea privind protecția consumatorilor sau de Codul civil, ci de Codul comercial. (conform prevederilor § 411-441 din Codul comercial)

31.

Vânzătorul informează cumpărătorul despre autoritatea de supraveghere, care este: Inspecția Comercială Slovacă. Inspecția Comercială Slovacă, în calitate de autoritate de control al pieței interne, nu examinează temeinicia reclamațiilor, ci doar dacă au fost îndeplinite toate condițiile legale referitoare la reclamațiile care decurg din Legea privind protecția consumatorilor. Alte autorități de supraveghere, în funcție de bunurile sau serviciile oferite prin intermediul magazinului online, pot fi, de asemenea:

  • Administrația Veterinară și Alimentară de Stat
  • Autoritatea Regională de Sănătate Publică

Informații despre soluționarea alternativă online a litigiilor (ADR) pentru magazinele online

1.

Vânzătorul informează prin prezenta clienții (consumatorii) că la 1 februarie 2016 va intra în vigoare Legea nr. 391/2015 Col. privind soluționarea alternativă a litigiilor și modificarea anumitor legi. Scopul acestei legi este de a crea o nouă oportunitate pentru consumatori de a-și rezolva litigiul cu Vânzătorul rapid, eficient, mai puțin formal și, mai ales, gratuit sau cu costuri minime. Aceasta implică ajungerea la o soluție amiabilă sau la un acord între consumator și Vânzător privind soluționarea litigiului, care, după acordul ambelor părți asupra formulării sale, devine o bază juridică obligatorie. Organismele de soluționare alternativă a litigiilor în temeiul Legii sunt Autoritatea de Reglementare pentru Industriile de Rețea, Autoritatea de Reglementare pentru Comunicații Electronice și Servicii Poștale și Inspecția Comercială Slovacă. În plus, Inspecția Comercială Slovacă se află în poziția de așa-numită entitate reziduală, ceea ce înseamnă că va fi autorizată să soluționeze litigiile în care competența altor autorități nu este determinată, cu excepția litigiilor care decurg din contractele de furnizare a serviciilor financiare. Conform articolului 11 din Legea 391/2015 privind soluționarea alternativă a litigiilor și modificările și completările anumitor legi, consumatorul are dreptul de a contacta vânzătorul cu o cerere de despăgubire dacă nu este mulțumit de modul în care vânzătorul a gestionat reclamația sa sau dacă consideră că vânzătorul i-a încălcat drepturile. În cazul unui litigiu cu vânzătorul, consumatorul are dreptul, după epuizarea tuturor opțiunilor de soluționare a litigiului, să contacteze o entitate de soluționare alternativă a litigiilor a cărei valoare depășește 20 EUR. Reglementarea legală se aplică nu numai litigiilor „interne”, ci și litigiilor „transfrontaliere”, adică litigiilor dintre consumatorii străini și vânzătorii din Republica Slovacă. Entitatea de soluționare alternativă a litigiilor va soluționa litigiul în termen de 90 de zile de la data inițierii acestuia, notificând reclamantul cu privire la o prelungire a termenului cu 30 de zile (chiar și în mod repetat).

2.

Dacă consumatorul nu este mulțumit de modul în care vânzătorul i-a gestionat reclamația sau i-a încălcat drepturile, are opțiunea de a depune o plângere la entitatea competentă. Aceasta nu exclude posibilitatea soluționării litigiului pe calea instanței. Pentru a asigura soluționarea fără probleme a litigiului, legea impune cooperarea obligatorie din partea vânzătorului.

3.

Organismul de soluționare alternativă a litigiilor:

Inspecția Comercială Slovacă, Inspectoratul Central, Departamentul pentru Relații Internaționale și Soluționare Alternativă a Litigiilor Consumatorilor, Prievozská 32, p.o. 29, 827 99 Bratislava 27, Republica Slovacă.

web: http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi 

email: ars@soi.sk, adr@soi.sk 

4.

Consumatorul poate depune o propunere în modul specificat în Secțiunea 12 din Legea 391/2015 Coll. privind soluționarea alternativă a litigiilor și modificările și completările anumitor legi, inclusiv electronic, prin intermediul platformei online de soluționare a litigiilor (ODR) la adresa: http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm

Soluționarea alternativă a litigiilor este rezervată exclusiv consumatorilor - persoane fizice, nu antreprenorilor cumpărători. Soluționarea litigiilor are loc între consumator și vânzător, care au încheiat un contract la distanță și a căror valoare a litigiului depășește 20 EUR. Vânzătorul informează prin prezenta consumatorii despre posibilitatea de a trimite individual solicitări, propuneri, sugestii și încercări de prevenire a litigiilor pe cale electronică la adresa de e-mail:

E-mail: madeformen@madeformen.sk

Textul procedurii de reclamații este în vigoare de la 1.01.2024